sobota, 10 marca 2012

Szkodliwy cukier i zdrowe alternatywy

Szkodliwy cukier i zdrowe alternatywy

Autorem artykułu jest Tess15
Średnio zużywamy około 40 kg cukru rocznie na osobę. Z punktu widzenia zdrowotnego nadmierne spożywanie  cukru jest bardzo szkodliwe. Produkt ten jest bardzo smaczny i praktycznie codziennie w różnych postaciach gości na naszych stołach. Stosowany przez lata przyczynia się do rozwoju wielu groźnych chorób.

 Doskonale zdajemy sobie sprawę ze szkodliwości spożywania cukru. Mimo tego nie jesteśmy w stanie odmówić sobie słodyczy. Nadmierne i częste spożywanie pokarmów zawierających duże ilości cukru prowadzi w konsekwencji do wielu problemów zdrowotnych. Jednym ale nie najważniejszym jest nadwaga. Innym bardzo istotnym jest próchnica zębów. Niestety największym problemem jest cukrzyca, która sama w sobie stanowi zagrożenie dla życia człowieka. Ponadto bardzo często nieprawidłowo leczona lub zbyt późno zdiagnozowana prowadzi do utraty wzroku oraz chorób układu krwionośnego. Są jeszcze inne poważne przeciwwskazania do spożywania cukru i słodyczy. Stosowanie cukru (sacharozy) w codziennym żywieniu prowadzi do zakwaszenia organizmu a w konsekwencji jego niedotlenienia i wielu chorób. Wszystkie bakterie i wirusy są beztlenowcami i uwielbiają środowisko zakwaszone. Również wszelkiego rodzaju pasożyty żyją w takim środowisku i są przyczyną wielu groźnych dla naszego życia chorób. Dlatego też kiedy sięgamy po cukier, kolejne ciastko lub batonik trzeba sobie zadać pytanie czy warto? Cukier nie ma dla organizmu człowieka żadnej wartości odżywczej.

 NATOMIAST POWODUJE:

- zakwaszenie organizmu i wspomaga rozwój bakterii, grzybów i komórek rakowych
- rozwój grzybów i drożdżaków
- powstawanie nadwagi i cukrzycy
- wypłukiwanie minerałów i witamin
- rozwój próchnicy
- osłabienie systemu immunologicznego
- dostarczanie pustych kalorii(trudny do strawienia)
- choroby układu krwionośnego

Niektórzy z nas w trosce o zdrowie używają sztucznych słodzików. Niestety zawarty w nich aspartam i sacharyna wywołują spory wśród naukowców co do ich wpływu na nasze zdrowie. Jedni z nich twierdzą, że związki te są nieszkodliwe inni udowadniają ich szkodliwość. Według nich sacharyna podwyższa poziom cukru we krwi a to wpływa na wydzielanie insuliny i obciąża trzustkę.

Alternatywę dla cukru oraz słodzików chemicznych stanowić może pochodząca z Paragwaju STEWIA. Roślina jest bezkaloryczna i bogata w substancje odżywcze. Dostępna jest pod wieloma postaciami. Postać proszku jest około 300 razy słodsza od cukru. Ponadto może być stosowana przez diabetyków. W przeciwieństwie do sztucznych słodzików nadaje się do pieczenia i gotowania ( tolerancja na wysoką temperaturę). Mieszkańcy Paragwaju i Brazylii od stuleci używają liści tej rośliny. Od około 20 lat roślina ta jest stosowana w  Japonii. Co najważniejsze jak do tej pory nikt nie stwierdził skutków ubocznych stosowania tej rośliny. Można ją uprawiać nawet w warunkach domowych.

Innym bardzo dobrym zamiennikiem tradycyjnej sacharozy jest cukier brzozowy. Dostępny jest w większości naszych sklepów spożywczych. Również nadaje się do stosowania dla diabetyków. Doskonale znosi wysoką temperaturę czyli nadaje się do pieczenia i gotowania. Zawiera około 40% mniej kalorii niż zwykły cukier. Ponadto jego stosowanie ma pozytywny wpływ na nasze zdrowie ponieważ:

- przeciwdziała próchnicy, wzmacnia szkliwo
- wzmacnia układ immunologiczny
- opóźnia proces starzenia
- skuteczny jest przy zaparciach
- likwiduje niemiły zapach z ust
- może być stosowany przy zapaleniu ucha środkowego oraz zapobiegawczo w chorobach układu oddechowego


Kiedy kolejny raz będziemy mieli ochotę sięgnąć po  porcję cukru czy słodyczy może warto się zastanowić- czy chwila przyjemności w ustach jest warta naszego zdrowia, a w konsekwencji życia!

---
Tess 15
abczywienia.blogspot.com
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

1 komentarz:

  1. Wszystkie te Wasze informacje są takie zdawkowe, mało konkretne i wszędzie jest to samo. Brak jest informacji jaki rodzaj cukru jest najbardziej szkodliwy, czy na równi można traktować cukier zawarty w miodzie , owocach i innych naturalnych produktach.Komunikat że wszystkie wpisy są jedynie osobistymi opiniami i mają charakter czysto informacyjny. dyskwalifikuje cały ten wpis, bo albo piszemy o czymś co wiemy i przekazujemy rzetelne informacje, albo nie pchajmy się na afisz, bo o tym co napisałeś jest powszechnie wiadomo i nie musiałeś tego kopiować, chyba , że za wszelką cenę chciałeś zaistnieć na tej stronie.
    Pozdrawiam Andrzej

    OdpowiedzUsuń