wtorek, 22 lipca 2014

Zdrowy układ pokarmowy to brak zaparć

Zdrowy układ pokarmowy to coś, o co w dzisiejszych czasach niezwykle trudno. Na stan układu pokarmowego wpływa pożywienie, jakie dostarczamy organizmowi, a tutaj na wiele rzeczy nie mamy wpływu. Niekiedy żywność w składzie ma elementy, które z całą pewnością układowi pokarmowemu nie pomagają, a czasami wręcz szkodzą.


Na stan układu pokarmowego wpływa także to, co na co dzień robimy, by zachować go w dobrym stanie. Tutaj sprawdza się nie tylko hasło - jesteś tym co jesz. Tutaj ważniejsze jest hasło - jesteś tym ile jesz i jak jesz. Chcąc dbać o układ pokarmowy, trzeba stosować się do kilku istotnych i nie tak trudnych do wykonania zaleceń.

Jedzenie
Jedzenie jest częścią życia, a posiłki są codziennością. Warto jednak pamiętać, by były to odpowiednio spożywane posiłki. Wśród nich bardzo istotne jest śniadanie. To posiłek, który nie tylko dodaje energii na cały dzień, ale przede wszystkim powoduje poranne pobudzenie pracy jelit. Każdy kto cierpi na zaparcia wie, jakie to istotne.

Kilka posiłków dziennie


Najgorsze, co można zrobić to jadać dużo i rzadko.
O wiele lepszym rozwiązaniem jest jedzenie niewielkich posiłków, a nieco częstszych. Posiłki co 4-5 godzin są najlepszym rozwiązaniem. Oczywiście posiłki o porach logicznych - śniadanie, obiad, kolacja są jak najbardziej obowiązkowe. Dalsze posiłki wręcz powinny być zakazane. Nie warto najadać się na przykład przed snem.

Ważne są również napoje


Bez względu na to, czy w naszej diecie jest dużo pokarmów płynnych, czy nie, warto również pamiętać, o tym, by pić odpowiednią ilość napoi. To bardzo istotne, z uwagi na profilaktykę zaparć, ważne jednak przede wszystkim dla ogólnego zdrowia organizmu. Dorosły człowiek powinien wypijać 6-8 szklanek
napoi dziennie, a w przypadku upałów, ta ilość może być znacznie wyższa.


Ruch to zdrowie


Układ pokarmowy i ruch? Tak - jest on bardzo ważny. Warto o tym pamiętać i nie zapominać o codziennej porcji aktywności fizycznej. Nie musi to być stricte trening, jednak warto od czasu do czasu pójść na spacer, wybrać rower zamiast samochodu lub inne formy aktywności. Zaparcia i inne problemy ze strony układu pokarmowego powodowane są między innymi siedzącym trybem życia.

Zdrowy układ pokarmowy jest ważny


Warto dbać o swój układ pokarmowy i robić wszystko, by można było o nim powiedzieć - jest zdrowy. To ważne dla codziennego komfortu życia i bardzo istotne również dla ogólnego stanu zdrowia. Niedomagania ze strony układu pokarmowego, mogą doprowadzić do powstawania innych chorób. Dbając o stan układu pokarmowego, można zatem być pewnym, że będzie nam się żyło lepiej, a inne dolegliwości, będą dużo rzadsze. Warto więc stosować się do zaleceń związanych z troską o układ pokarmowy i dbać o niego na co dzień. Oczywiście w przypadku, gdy dzieje się z nim coś złego, nie można zapominać o odpowiednim leczeniu. Nie wszystko uda się samemu, jeśli więc jest taka konieczność, w trosce o układ pokarmowy, czasami trzeba zgłosić się do lekarza. Najczęściej jednak wystarczą domowe metody. Warto o tym pamiętać.
Mateusz Ciszyński
--
Artykuł pochodzi z serwisu Publikuj.org, kliknij tutaj aby go zobaczyć.

niedziela, 6 lipca 2014

Zielona kawa i jej wpływ na odchudzanie

Autor: Włodzimierz Rakoczy

Chcąc  schudnąć, warto robić to z głową. Postaramy się odpowiedzieć na pytanie, jak to zrobić bezpiecznie i bez dużych nakładów finansowych.


Problemy z odchudzaniem
Odchudzanie to zawsze wdzięczny temat do dyskusji – schudnąć chce każdy (lub prawie każdy), każdy ma też coś do powiedzenia na ten temat.
Wiele osób próbowało wielu sposobów, z większym lub mniejszym skutkiem. Każdy lekarz, dietetyk czy trener powie nam to samo – podstawą zdrowej i szczupłej sylwetki jest zdrowy tryb życia – odpowiednio dobrana dieta i przede wszystkim – ruch i ćwiczenia fizyczne. Nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie chyba dyskutował z tą opinią, ale wszyscy doskonale zdajemy sobie sprawę, że taka idealna sytuacja, nie zawsze jest możliwa.
Utrzymanie diety jest problematyczne na wiele sposobów – czas, który należy poświęcić na przygotowanie wartościowego jedzenia, pieniądze... Z ruchem bywa często jeszcze gorzej. Trudno sobie wyobrazić, że matka dwójki czy trójki dzieci, dodatkowo pracująca zawodowo, znajdzie czas na jogging czy zajęcia fitness. Prawda jest też taka, że nawet stosowanie diety i ćwiczeń to często za mało. Współczesny tryb życia sprawia, że zawsze, prędzej czy później, zdarzy nam się "potknięcie", na przykład konieczność zjedzenia czegoś "na szybko" albo odpuszczenia treningu ze względu na sprawy służbowe czy rodzinne.
Dlatego warto się zastanowić nad tym, jak najlepiej pomóc sobie w osiągnięciu wymarzonych rezultatów. Istnieje wiele środków farmaceutycznych, wspomagających odchodzanie. Najprościej można je podzielić na skuteczne i nieskuteczne. Tych drugich z całą pewnością nie brakuje, a te pierwsze pojawiają się sporadycznie, często obarczone uciążliwymi lub nawet groźnymi dla zdrowia, skutkami ubocznymi. Nie od dziś wiadomo, że najlepsze są te naturalne. Takim właśnie jest zielona kawa.

Zielona kawa
Znana i stosowana w medycynie naturalnej od wieków, na europejskie salony weszła już wiele lat temu, jednak to ostatnie badania naukowe przyczniły się w największym stopniu do jej popularności. Okazuje się, że poza tradycyjnymi zastosowaniami, takimi jak poprawa kondycji układu krwionośnego czy też oczyszczenie organizmu z toksyn, można z powodzeniem wspomagać nią proces odchudzania. Ekstrakt z zielonej kawy, w odpowiedniej dawce, znacząco obniża wchłanianie cukrów, poprawia metabolizm i tym samym korzystnie wpływa na proces spalania tkanki tłuszczowej. Przede wszystkim, środki zawierające zieloną kawę (zakładając że nie zawierają innych, chemicznych "dodatków") są całkowicie bezpieczne dla zdrowia i nie dość, że nie powodują szkodliwych skutków ubocznych, to zapewniają dodatkowo korzystne działania takie jak jak antyoksydacja czy poprawa krążenia.

Dlaczego suplementy diety z zieloną kawą?
Swoje odchudzające właściwości zielona kawa zawdzięczna kwasowi chlorogenowemu (CGA). To właśnie ta substancja odpowiada za opisane wyżej właściwości. Problem polega na tym, że w procesie palenia kawy (w temperaturze dochodzącej do 300 stopni Celsjusza), CGA ulega rozpadowi. Z ok 34-43mg CGA na gram kawy zielonej, zostaje w czarnej tylko 2-9mg. Nie można też zjadać zielonej kawy na surowo, ze względu na ilość, którą należałoby spożyć, aby organizm otrzymał tą samą dawkę sładników aktywnych, co przy suplemencie.

Podsumowując, warto jest schudnąć. A jeszcze lepiej, schudnąć zdrowo i naturalnie. Jeśli chociaż trochę zmodyfikujemy swoją codzienną dietę, zaczniemy chociaż trochę się ruszać i ćwiczyć, i do tego będziemy stosować suplementację opartą na zielonej kawie, wyniki naprawdę mogą nas pozytywnie zaskoczyć.

powerspirits.pl - sklep online z odżywkami i suplementami diety
bogaty wybór, świetne ceny i liczne promocje i gratisy!

Archiwum lubelskiego undergroundu 1994-2005, darmowa płyta do pobrania

Tym razem nie jest to darmowy program ale do pobrania płyta za darmo!
I to dzięki fundacji Kaisera Söze, które wydało płytę z utworami  lubelskiej sceny alternatywnej z lat dziewięćdziesiątych XX wieku.

Znajdziecie tam takie zespoły jak More ExperienceIdea Zero czy BBK.

Płyta do pobrania za darmo TUTAJ