piątek, 18 grudnia 2009

Skuteczna walka z cholesterolem


Autorem artykułu jest Agnieszka Celejewska

Znaczenie cholesterolu nie powinno być ignorowane. Kontrola cholesterolu jest bardzo ważna dla utrzymania zdrowia. Potrzebujemy odpowiedniej ilości cholesterolu w naszej krwi, aby pomóc w budowie błony komórkowe, produkcji hormony płciowe, produkcję żółci i przetwarzania sunrays w witaminy D.

Ponadto, cholesterol jest niezbędny do metabolizmu witamin A, D, E i K. Zastanówmy się jakie są skutki posiadania zbyt wysokiego lub zbyt niskiego poziomu cholesterolu oraz co zrobić aby wszystko było w normie.


NISKI CHOLESTEROL

Wbrew pozorom nie tylko wysoki poziom cholesterolu ma szkodliwy wpływ na organizm. Otóż również jego niedobór może negatywnie wpłynąć na nasz organizm. Przede wszystkim, mając niski poziom cholesterolu, możemy spodziewać się nadczynności tarczycy, choroby wątroby, niewystarczające wchłanianie składników odżywczych w jelitach lub niedożywienia.

Dość poważnym skutkami są lęk, depresja i udar krwotoczny.Badania prowadzone w Korei Południowej wykazały, że osoby z niskim cholesterolem są bardziej skłonne do popełnienia samobójstwa niż osoby, które mają wysoki cholesterol.

Z kolei u kobiet w ciąży niski poziom cholesterolu może negatywnie wpłynąć na dziecko. Otóż może wystąpić przedwczesna ciąża bądź dziecko może urodzić się z bardzo niską wagą.


WYSOKI CHOLESTEROL

Powinniśmy zacząć się martwić poziomem naszego cholesterolu we krwi gdy jesgo wysokość przekroczy 200 mg/dl.

Istnieją pewne czynniki zwiększające poziom cholesterolu. Są to czynniki, które w łatwy sposób kontrolujemy. Do nich należą:

* palenie papierosów
* picie kawy
* stres
* środki antykoncepcyjne
* nieodpowiednia dieta
* mało ruchu

Jeżeli borykamy się z wysokim cholesterolem i nasze nawyki znajdują się na liście to pierwszy krok to wyeliminowanie ich z naszego życia.


DIETA

Dieta to bardzo istotny element, który wpływa na nasze samopoczucie oraz pozwala w walce z wieloma chorobami i schorzeniami. Odpowiednia dieta zdecydowanie pomoże w walce z cholesterolem. Oto kilka porad:

1. Ograniczajmy spożywanie tłuszczy pochodzenia zwierzęcego. Nie chodzi o całkowite wyeliminowanie ich z naszej diety ale o zminimalizowanie ich ilości. Należy również pamiętać, że nie należy łączyć pokarmów bogatych w tłuszcz zwierzęcy z cukrami (np. słodzona herbata, ciastka, dżemy itp.).

2. Zwiększmy ilość spożywanych tłuszczy nienasyconych. Tłuszcze nasycone możemy znaleźć w nasionach słonecznika bądź oliwie.Tak więc możemy zastąpić w gotowaniu margarynę bądź smalec oliwą.

3. Bardzo dobry wpływ na nasz organizm ma spożycie ryb morskich. Zawierają one kwasy tłuszczowe omega-3, obniżające poziom cholesterolu. Podobne działanie wykazują nasiona lnu (zmielone), oliwa z oliwek, oraz preparaty z wiesiołka.Możemy znależć te preparaty w każdej aptece.

4. Wzbogaćmy naszą dietę w różnego rodzaju pokarmy pochodzenia roślinnego a zwłaszcza takiego jak:


* płatki owsiane
* cebula
* fasola
* owoce papryki
* jabłka
* soczewica
* soja
* kapustne (kapusta, brokuły, kalafior)
* czerwone wino

5. Dość prostym sposobem ozbycia się nadmiaru cholesterolu jest zwiększenie dawki ruchu. Dobrze by było by nasze ćwiczenia odbywały się na świeżym powietrzu, a najlepiej w lesie lub parku. Jeśli jednak nie mamy takiej możliwości to wystarczy nawet dobrze przewietrzony pokój.

6. Możemy również sięgnąć do preparatów naturalnych, które pomogą w walce z cholesterolem. Gorąco polecam dwa zestawy na niski cholesterol.

 ---

Agnieszka Celejewska

http://zyjmyzdrowo.blogspot.com

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Ziołowe wzmocnienie odporności


Autorem artykułu jest HealthyWay Poland

  Najważniejszym obrońcą przed wirusami, bakteriami i infekcjami jest nasz układ immunologiczny. Udzielając mu należytego wsparcia przygotujmy się na spotkanie z chłodem. Jesień to odpowiedni czas, aby pomyśleć o wzmocnieniu odporności organizmu ziołami.

Wahania temperatur, deszcze, pierwsze przymrozki. Jesienna aura sprzyja nie tylko przeziębieniom, ale i niebezpiecznej dla organizmu grypie.  

Przede wszystkim nie dajmy się jesiennym smutkom, zostało udowodnione naukowo, że pozytywne myślenie, czy też częste uśmiechanie się korzystnie wpływa na naszą odporność. Pomimo nieprzyjemnej aury warto wybrać się na dłuższy spacer. Przebywanie na świeżym powietrzu wywiera pozytywny wpływ na cały organizm, a spacery w chłodne, pochmurne i deszczowe dni zwiększają zdolność organizmu do przygotowywania się do zmian temperatur. Istotna rolę pełni również odpowiednia dieta bogata w owoce, warzywa, ryby, nabiał, naturalne soki. Odpowiednio zbilansowana dostarcza organizmowi potrzebnych witamin. 

Zachowaj odporność jesienią

Nie wiele osób zdaje sobie sprawę, jak niekorzystnie wpływa na nas alkohol, czy tez częste picie kawy. Warto odstawić wszelkie używki, to właśnie one wypłukują z organizmu witaminy i mikroelementy. Skutkiem niedostosowania się do tej zasady jest osłabienie odporności, a co za tym idzie zwiększenie podatności na infekcje. Nie można zapominać o dobrych bakteriach - probiotykach. Ich obecność w jelitach tworzy linię obrony przed chorobotwórczymi mikroorganizmami. Pracę układu odpornościowego poprawia także wysiłek fizyczny, bo przecież ruch to zdrowie. Jogging na świeżym powietrzu wzmacnia organizm. Ważny jest również trening oddechu - głębokie wdechy i wydechy pomagają wzmocnić śluzówkę i płuca. Odpoczynek, nawet od codziennej rzeczywistości, sprzyja zdrowiu. Jednym z warunków zdrowia fizycznego jest też dobre samopoczucie psychiczne. Zapewni to spokojna i pełna miłości atmosfera rodzinnego domu. Organizm reaguje na stres, obniża się jego odporność, łatwiej poddaje się zarazkom wywołującym choroby. Dlatego w miarę możliwości powinniśmy oszczędzać zbyt intensywnych wrażeń. Jesień to również najodpowiedniejszy czas na wizyty w saunie, wysoka temperatura niszczy wirusy i bakterie. Kolejnym sposobem zwiększenia odporności są szczepionki. Z powodu pewnego ryzyka powikłań poszczepiennych, zdania na temat konieczności niektórych szczepień są podzielone. Szczepienia przeciw grypie wymagają konsultacji lekarza prowadzącego.

 

Relaks zwiększa odporność

Wyczerpujący dzień zakończony gorącą kąpielą sprawi, że organizm stanie się głęboko zrelaksowany, zregenerowany. Na koniec kąpieli opłuczmy ciało mocnym strumieniem wody zmniejszając powoli temperaturę od ciepłej przez letnia kończąc na zimnej. Proste elementy hydroterapii wpływają na ciało leczniczo, usprawniając mechanizm termoregulacji i aktywizując system immunologiczny. Hartowanie poprzez niższą temperaturę to jeden z najlepszych sposobów na wzmocnienie naturalnej odporności.

 

Ogrzane ciało czuje się lepiej

Ważny jest odpowiedni strój. Ubierając się adekwatnie do pogody unikniemy wychłodzenia organizmu. Należy przywdziewać na tyle ciepłe ubranie, aby nie doprowadzić do przegrzania organizmu. Sprawdzonym sposobem jest strój na tzw. „cebulkę". Istotną rolę pełni nakrycie głowy, chroni przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi oraz wyziębieniem. Pamiętajmy, że najwięcej ciepła z organizmu ucieka przez głowę. Należy także pamiętać o utrzymaniu odpowiedniej temperatury w mieszkaniu - optymalny poziom to 20 stopni Celsjusza. Gdy jesienią zaczyna się sezon grzewczy, w niektórych mieszkaniach z centralnym ogrzewaniem bywa wręcz gorąco. Kaloryfery nie powinny działać pełną mocą, ponieważ mogą spowodować nadmierne wysuszanie śluzówki, a to ułatwia przenikanie szkodliwych bakterii do organizmu. Do nawilżania powietrza można wykorzystać specjalne nawilżacze elektryczne lub pojemniki z wodą umieszczane na kaloryferze. Woda w nich powinna być zawsze czysta i regularnie uzupełniana. Inny dobry sposób, to wieszanie na grzejnikach mokrych bawełnianych ręczników. Pokoje powinny być regularnie wietrzone, zwłaszcza przed snem. Ten jest niezwykle ważny, to czas regeneracji sił, wzmocnienia całego organizmu.

 

Stawiaj na witaminy!

Wesprzyjmy organizm witaminami. Jednak decydując się na środki farmakologiczne róbmy to rozsądnie. Najlepiej wcześniej zasięgnijmy konsultacji z lekarzem, ponieważ każdy z nas ma inne zapotrzebowanie na witaminy. Zależy ono m.in. od wieku płci oraz trybu życia. Nadmiar witamin może być równie szkodliwy jak ich niedobór, nie stosujmy wiec równocześnie kilku preparatów, ponieważ ich składniki mogą się dublować lub wchodzić w niepożądane interakcje. Przyjmując witaminy w kapsułkach, wybierzmy środki multiwitaminowe, najlepiej z minerałami. Ich skład jest tak skomponowany, że jeśli tylko przestrzegamy zaleceń producenta, nie grozi nam przedawkowanie. Coraz częściej preparaty witaminowe są wzbogacone wyciągiem z żeń-szenia, który stymuluje układ odpornościowy. Zwiększają one także siły witalne, poprawiają kondycje fizyczna i psychiczna oraz wzmacniają organizm.

 


Zdrowie ważne o każdej porze roku

Choć jesień to okres zwiększonej troski o odporność organizmu, tak naprawdę należy o nią dbać i wzmacniać przez cały rok. Pamiętajmy, że optymalnym rozwiązaniem w ramach przygotowań do walki z jesiennymi przeziębieniami jest racjonalna i dobrze zbilansowana dieta. Seria organicznych, bezpiecznych ziołowych suplementów farmaceutycznych, przygotowana z myślą o jesieni i zimie pozwoli cieszyć się zdrowiem i siłą, której układ immunologiczny potrzebuje szczególnie w tym okresie roku.
---

HealthyWay Poland
www.healthyway.com.pl
zamowienia@healthyway.com.pl

Organiczne, naturalne, ziołowe suplementy farmaceutyczne i kosmetyki z USA.

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

środa, 16 grudnia 2009

Czosnek - naturalny antybioryk i cudowny lek


Czosnek to jedna z najdłużej uprawianych przez człowieka roślin. Od kilku tysięcy lat cieszy się sławą jako przyprawa i środek leczniczy, jego właściwości lecznicze poznali starożytni Rzymianie, Egipcjanie i Grecy. Uważali oni czosnek za środek zapobiegający miażdżycy. polecany też był w chorobach układu pokarmowego i oddechowego.
Czosnek zawiera lotne związki siarkowe i bakteriobójcze, olejki eteryczne, błonnik, cukry, organiczne związki siarki, takie jak alliina i skordynina (którym to zawdzięcza swój intensywny i charakterystyczny zapach).
Ponadto czosnek zawiera flawonoidy, flawony i witaminy z grupy B, związki śluzowe i sole mineralne, a wśród nich związki selenu, wapnia, fosforu, żelaza i magnezu.

Działanie czosnku
Czosnek jest rośliną  o wszechstronnym  działaniu. Działa jako silny przeciwutleniacz chroniąc organizm przed działaniem wolnych rodników. Wykazuje także działanie naturalnego antybiotyku niszczącego bakterie chorobotwórcze w układzie pokarmowym i oddechowym. Wspomaga metabolizm tłuszczów, obniżając  poziom cholesterolu we krwi. Obecność zawartych w nim  związków siarki mobilizuje krwinki białe do obrony organizmu przed czynnikami zakaźnymi. Spożywanie świeżego czosnku skutecznie obniża stężenie cukru we krwi, podwyższa proporcje ,,dobrego" cholesterolu HDL w stosunku do ,,złego" LDL, obniża poziom trójglicerydów, ochraniając  tętnice i serce. Ma działanie żółciotwórcze, żółciopędne, rozkurczowe, przeciwpasożytnicze, przeciwmiażdżycowe, regulujące trawienie obniżające ciśnienie krwi, immunoochronne oraz w określonym zakresie antynowotworowe. Może być wykorzystany w leczeniu przewlekłych nieżytów żołądka z niedokwaśnością soku żołądkowego oraz w stanach upośledzonego wytwarzania żółci. Czosnek niszczy pasożyty przewodu pokarmowego, dezynfekuje drogi moczowe i niszczy bakterie oporne na antybiotyki. Związki czynne czosnku znoszą bóle głowy i ułatwiają zasypianie. Stosowany zewnętrznie może być pomocny w leczeniu trudno gojących się ran, ropni, czyraków. Czosnek pomaga również redukować tkankę tłuszczową. Ma działanie odmładzające i spowalnia proces starzenia. Pomocny jest przy zatruciach metalami ciężkimi. Dowiedziono, że czosnek neutralizuje wprowadzony jad przez osę, pszczoły, komary, meszki, kleszcze, mrówki, a nawet skorpiony i żmije - jest tylko jeden warunek, trzeba natychmiast na ukąszone miejsce przyłożyć miazgę z czosnku. Niedawne badania wykryły, że ekstrakty z czosnku skutecznie działają przeciwko bakteriom Salmonelli i Helicobacter pylori. Zapobiega wirusom, jest pomocny przy zatruciach, czy też ma działanie przeciwalergiczne. 
Podawanie (dawkowanie)
Czosnek nie wykazuje działań ubocznych. Może być podawany osobom starszym. Wszystkie powyższe właściwości czosnku działają w postaci surowej. Czosnek gotowany traci najcenniejsze właściwości. Przyrządzając różnego rodzaju potrawy i domowe leki musimy ząbki czosnku zmiażdżyć.
Wszyscy doceniamy te cudowne właściwości czosnku, tylko jak go jeść na surowo i nie mieć "czosnkowego oddechu"? Jest na to rada - trzeba żuć natkę pietruszki, ziarenka kawy palonej, zjeść jabłko lub ssać plasterek cytryny ze skórką.
Sporządzając sosy do surówek np. z oliwy czy jogurtu, dodajmy kilka zmiażdżonych ząbków czosnku. Doskonały jest również czosnek posmarowany na grzance i kromce chleba z masłem. Będzie również świetnym uzupełnieniem prostej sałatki z pomidorów i cebuli.
A jeżeli dopadnie nas przeziębienie to polecam: mleko z miodem i zmiażdżonym czosnkiem (sam stosuję od lat - to przepis mojej babci).
Czosnek powinniśmy jeść jak najczęściej.

środa, 9 grudnia 2009

Cynk - pierwiastek piękna


Wikipedia: Cynk (Zn, łac. zincum) - pierwiastek chemiczny, metal przejściowy z grupy cynkowców w układzie okresowym (grupa 12). Został odkryty w Indiach lub Chinach przed 1500 p.n.e. Do Europy metal ten zawędrował dopiero w XVII wieku.

Dobroczynne działanie cynku na nasz organizm:
cynk poprawia sprawność intelektualną, zapobiega demencji, wspomaga leczenie depresji i schizofrenii. Wpływa korzystnie na płodność, reguluje miesiączkowanie, przeciwdziała chorobom prostaty, łagodzi objawy osteoporozy, hemoroidów, zapalenia jelit. Chroni komórki przed niszczącym działaniem wolnych rodników. Jest również skuteczny w leczeniu trądziku młodzieńczego i różowatego, wyprysków i łuszczycy. Cynk bierze udział między innymi w mineralizacji kości, gojeniu się ran, wpływa na pracę układu odpornościowego, prawidłowe wydzielanie insuliny przez trzustkę oraz na stężenie witaminy A i cholesterolu. Ma swój udział w regulacji ciśnienia krwi i rytmu serca.
Cynk nazywany jest często pierwiastkiem urody. To od niego zależy stan naszej skóry, piękne lśniące włosy, ładne paznokcie. Niezwykłe właściwości cynku są doceniane nie tylko w medycynie, ale również w przemyśle kosmetycznym i żywieniowym.

Źródło cynku
Kiedy mamy niedobór cynku (co możemy poznać np. po braku apetytu, suchości w ustach, podatności na infekcje, pogorszeniu pamięci czy uczuciu znużenia) - możemy go szukać w pożywieniu.
Najbogatszym źródłem cynku są małże, ostrygi, zarodki pszenicy, wątroba wieprzowa, pieczeń wołowa, fasola, wątróbka kurza, migdały, chleb pełnoziarnisty żytni, węgorze i groszek zielony.

Cellulit - z czym to się je


Cellulit to nieregularne nierówności na skórze pośladków, brzucha i ud. Czasem nazywany też syndromem "skórki pomarańczowej" którą wyglądem przypomina. Zjawisko to polega na rozrastaniu się komórek skóry która tworzy twarde zgrubienia. Cellulit występuje tylko pod skórą często u bardzo szczupłych młodych dziewcząt.

Przyczyny powstawania cellulitu:
-wysokie obcasy (co powoduje zaburzenia krążenia)
-zła dieta (chipsy, słodycze, fast foody, słodkie napoje)
-palenie papierosów (co powoduje niedotlenienie komórek)
-obcisłe ubrania (utrudnione krążenie krwi i limfy)
-siedzący tryb życia i pracy
-otyłość
-nadmierne opalanie się
-alkohol
-kawa
-skłonności genetyczne
-brak ruchu

Przyczyną powstawania nieprzyjemnej dolegliwości są przede wszystkim toksyny. Zjawisko pojawia się najczęściej równolegle z nadmiarem tkanki tłuszczowej - dlatego najlepszym sposobem na pozbycie się cellulitu jest aktywność fizyczna.
Szczególnie korzystnie wpływa pływanie (doskonale działa również na inne dolegliwości i nie obciąża kręgosłupa), jazda na rowerze i gimnastyka.
Przy wykonywaniu ćwiczeń fizycznych szczególną uwagę zwróć na uda, brzuch i pośladki i ćwicz co najmniej 3 razy w tygodniu po 45 minut.
W walce z cellulitem pomocne są także odpowiednie kosmetyki i masaż, który poprawia krążenie i odprowadza nadmiar wody w organizmie.
Ważne: codziennie wypijaj przynajmniej 2 litry niegazowanej wody mineralnej.

Dla mniej cierpliwych pań - można skorzystać z zabiegu u kosmetyczki. Jest to niestety kosztowne, bowiem najskuteczniejsze zabiegi laserowe to do 1500 do 3000 zł.

Na koniec pamiętaj: prawie każda kobieta (nawet uznana modelka) ma cellulit.

Powodzenia w walce o piękne ciało !