czwartek, 28 marca 2013

Dieta cebulowa


Dieta cebulowa

Dla wielu osób cebula jest dobrym lekarstwem na grypę czy przeziębienie. Jak się okazuje, cebula pomaga, także w odchudzaniu. Stosując dietę cebulową, można skutecznie zrzucić zbędne kilogramy.

Cebula z reguły dodawana jest do wielu potraw, jak na przykład sałatki czy też ryba po grecku.
Wbrew pozorom w czasie trwania kuracji nie należy spożywać samej cebuli. Należy spożywać warzywa z rodziny cebulowatych, np. czosnek, por, szczypiorek. Spożywanie tych warzyw wspomaga proces odchudzania, a także wzmacnia odporność organizmu. Dodawanie warzyw cebulowych do posiłku zalecane jest szczególnie w okresie jesienno-zimowym, kiedy to organizm człowieka jest najbardziej narażony na różnego rodzaju infekcje.
Jest to dieta, która trwa dwa tygodnie. Można na niej schudnąć kilogram w ciągu tygodnia, czyli łącznie można schudnąć 2 kilogramy. Należy pamiętać, że jest to dieta przeznaczona dla osób, które chcą schudnąć mało kilogramów. Dieta cebulowa nie należy do diet długotrwałych, w trakcie których można dużo stracić zbędnych kilogramów. Dieta cebulowa jest bardzo zdrowa dla organizmu, ponieważ warzywa cebulowe posiadają wiele cennych dla organizmu witamin i wartości odżywczych. Warzywa te są źródłem tak cennych dla organizmu witamin jak witamina C, A czy B12.
Por - w jadłospisie może być dodawany do zup. Zawiera takie witaminy jak: C, B12, B2 oraz dostarcza organizmowi żelazo, wapń i fosfor.
Szczypiorek - może być dodawany do posiłków: kanapek, lekkich serków. Szczypiorek jest źródłem witamin PP, C, B.
Czosnek – to kolejny po cebuli naturalny „lek” na przeziębienie i grypę. Zawiera witaminy z grupy A, B i C. W czasie trwania diety może być składnikiem wielu potraw.
Kto nie może stosować diety cebulowej ?
Kobiety w ciąży oraz karmiące piersią. Diety nie powinny stosować niepełnoletni oraz osoby o wrażliwym układzie pokarmowym. Warto jest wspomnieć, że cebula bogata jest w cukier. Dlatego osoby z cukrzycą powinny mieć to na uwadze.

Przedrukowano z artelis.pl


smaczneodchudzanie

czwartek, 21 marca 2013

Chrom pomoże ci w walce ze słodyczami

Chrom pomoże ci w walce ze słodyczami

Autorem artykułu jest Aleksander Wojtala

Ochota na coś słodkiego może dopaść nas w każdej chwili, jeśli w naszej diecie brakuje dwóch niezwykle ważnych mikroelementów. Jednym z nich jest chrom, o którego działaniu przeczytają Państwo w dalszej części artykułu.
Niestety, nagły spadek energii to dla nas sygnał, aby sięgnąć po cukierka czy ciastko, co jak już powszechnie wiadomo – nie jest dobrym pomysłem, jeśli chcemy zrzucić zbędne kilogramy. O ile oczywiście udaje nam się kontrolować własny apetyt, mamy szansę na zachowanie szczupłej sylwetki, a co za tym idzie, zdrowia. Z hamowaniem apetytu bywa jednak różnie, stąd też słodkości są często uznawane za główną przyczynę otyłości.
Przede wszystkim powinnaś zastanowić się, czy przypadkiem twój organizm zamiast słodyczy nie domaga się chromu i drobnej zmiany w jadłospisie. Częstą przyczyną ochoty na czekoladę czy inne słodkie, tuczące przekąski są wahania poziomu glukozy we krwi. Jeśli utrzymujemy go na stabilnym poziomie, jest mniej prawdopodobne, że złamiemy nasze dietetyczne postanowienie. Czekolada mleczna czy cukierki, składające się głównie z białego cukru to tak zwane węglowodany proste o wysokim indeksie glikemicznym.
Bardzo szybko podnoszą one poziom cukru we krwi, który jednak bardzo szybko opada. Zamiast jasnych bułeczek i białego pieczywa powinniśmy sięgać raczej po produkty z pełnego ziarna, składające się z węglowodanów złożonych. To one dostarczą energii naszemu organizmowi na dłuższy czas, ponieważ ich indeks glikemiczny jest niski. Wolno, ale stopniowo zawartość cukru we krwi będzie wzrastać, i powoli opadnie, więc najprawdopodobniej nie będziemy mieli ochoty na nic słodkiego (a już na pewno nie będzie to wilczy apetyt). Kolejnym sposobem, który zresztą możemy stosować równocześnie z jedzeniem pieczywa pełnoziarnistego jest wspomniane już wzbogacenie naszej diety w chrom. Ten mikroelement znajdziesz zarówno w aptekach stacjonarnych, aczkolwiek jest to preparat dostępny bez recepty, więc możesz nabyć go nie wychodząc z domu – każda dobrze zaopatrzona apteka internetowa posiada w swojej ofercie chrom. Chrom pomoże nam w ustabilizowaniu poziomu glukozy we krwi, co może być pomocne podczas diety nawet dla osób, które są wręcz uzależnione od słodyczy już od dłuższego czasu. Warto jednak kontrolować dzienną dawkę chromu – nie należy jej przekraczać, ponieważ może to negatywnie wpłynąć na szpik kostny. Jeśli chodzi o przeciwwskazania, to preparatów z chromem nie powinny używać osoby cierpiące na choroby nerek, mające problemy ze śluzówką przewodu pokarmowego jak również uczulone na drożdże.
---

Artykuł powstał we współpracy z Apteka internetowa i-Apteka.pl

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Ile Są Warte Soki?

O tym, jak istotne dla zdrowej diety są warzywa i owoce powiedziano i napisano już bardzo wiele. Świadomość potrzeby urozmaicania diety produktami pochodzenia roślinnego, dzięki akcjom informacyjnym wzrosła i okrzepła w społeczeństwie na dobre, owocując (nomen-omen) takimi powiedzonkami jak:
- Kawa czy herbata?
- Sok pomarańczowy!
A no właśnie, jaka w tym wszystkim może być rola soków owocowo-warzywnych? Czy warto łapać rano za wyciskarkę i wkładać do niej kolejne owoce, wypełniając dom radosnym bzyczeniem maszyny? No jasne, że warto, o ile oczywiście rano mamy odpowiednio dużo czasu. A więc kto rano wstaje, temu sokowirówka daje. Poranne wstawanie jest ponoć zdrowe – ale tutaj dyskusje trwają. Sokom owocowo-warzywnym nikt jednak bycia kluczowej roli dla zdrowia nie odmówi. Każdy autorytet zdrowia powie, że ludzki organizm powinien przyjąć dziennie od pięciu do nawet ośmiu porcji warzyw i owoców. No pięknie, wychodzi na to że w grafiku dziennym zabraknie nam miejsca na coś innego niż żucie naci.
Sytuacji nie poprawia fakt, że próba urozmaicenia sobie roślinnych posiłków może się odbić rykoszetem, bowiem każde gotowanie, smażenie czy inny sposób przetwarzania żywności ma wpływ na kształt mikroskładników odżywczych (czyli witamin, pierwiastków śladowych oraz minerałów) oraz ich skład chemiczny. Sprawia to, że większa część mikroskładników, które chcieliśmy wprowadzić do naszego organizmu, okazuje się dla niego nieprzydatna. Skoro więc jedzenie surowych warzyw i owoców może okazać się nudne a przetwarzanie ich lepiej ograniczyć do minimum, soki jawią się jako doskonałe uzupełnienie diety.
Urozmaicenie diety to oczywiście nie jedyna zaleta soków – mikroskładniki odżywcze w nich zawarte są bardzo łatwo przyswajalne dla naszych organizmów, często wyniszczonych latami nieodpowiedniego odżywiania. Ponadto, przy ilości warzyw i owoców, której pochłonięcia wymagają od nas dietetycy, wypicie szklanki soku marchewkowego wydaje się o wiele łatwiejsze niż schrupanie całego talerza tych warzyw. Wreszcie, zabawa z sokami pozwala na eksperymenty – dzięki temu dieta warzywna może stać się nieco bardziej urozmaicona niż lista tradycyjnie spożywanych warzyw.Wyciskarki do soków nie może więc zabraknąć w żadnym domu.
Nie można się jednak zagalopować i ograniczyć dietę jedynie do soków owocowo-warzywnych. Posiadają one śladowe ilości protein i prawie wcale nie zawierają tłuszczu – ciężko jest je więc nazwać pełnoprawnym posiłkiem.

Źródło: Ile są warte soki? - ronin81