niedziela, 4 grudnia 2011

Dieta białkowa a zdrowie

Dieta białkowa a zdrowie

Szeroko pojęty nabiał możemy sklasyfikować niewątpliwie, jako podstawowy i elementarny składnik diety białkowej. Jest on jednak jednocześnie składnikiem odżywczym, który budzi w tym wypadku największe kontrowersje i dyskusje. Większość ludzi zgadza się z tezą, że to właśnie nabiał pozwala nam na spalanie zbędnych materiałów zapasowych i osiąganie świetnych wyników odchudzania.
Nie brakuje jednak również głosów, że wspominane produkty białkowe i wszelakie kontrowersje z nimi związane, powodują ogromne zamieszanie, które finalnie może się negatywnie odbić na skuteczności diety białkowej, jako takiej.

Wspominając o nabiale, francuski lekarz i dietetyk, twórca diety białkowej, ma na myśli przede wszystkim chude jogurty, odtłuszczone serki homogenizowane, oraz wszelkiego rodzaju twarożki, również pozbawione zawartości tłuszczu. Pierr Dukan zaznacza jednak na każdym kroku, że wszystkie wyżej wymienione produkty powinny być dobierane z aptekarską niemal dokładnością. Nic nie może być przypadkowe. Oczywiste wydaje się być to, że w momencie wybory czy to jogurtu, czy twarożku, pierwszą wartością, którą powinniśmy sprawdzić jest zawartość w tych produktach wszelkiego rodzaju cukrów. Akceptowalny jest w tym wypadku słodzik, chociaż Dukan podkreśla w tym wypadku, że lepiej, aby go nie było.
Nie wynika to już z faktu, że słodzik zmniejszy efektywność odchudzania, ale z jego ogólnych, niepozytywnych wpływów na zdrowie. Kolejną wartością, która powinniśmy analizować w momencie wyborów produktów białkowych jest tłuszcz. Na rynku dostępnych jest mnóstwo artykułów nabiałowych pozbawionych cukru. Cóż jednak z tego, skoro większość z nich wyprodukowano z pełnego (tłustego) mleka. Wiele osób zajada się nimi, ciesząc się aksamitnym smakiem, nie zdając sobie przy tym sprawy z faktu, że właśnie łamią podstawową zasadę diety białkowej, którą chcieli przestrzegać. Dlatego jeszcze raz warto podkreślić wybierajmy tylko te artykuły, które zawierają w sobie małe ilości tłuszczu.

Ludzie, chcący spalić zbędne zapasy materiału zapasowego przy zastosowaniu diety białkowej, często zastanawiają się nad możliwością spożywania jogurtów z tak zwaną wkładką owocową. Fakt, dieta białkowa, a w zasadzie jej twórca dopuszcza takie rozwiązanie. Zaznacza przy tym jednak, że taki jogurt nie może występować w naszym jadłospisie częściej niż raz dziennie. Dodatkowo, podkreśla, że osoby, którym zależy na naprawdę mocnych rezultatach w odchudzaniu, na etapie pierwszej fazy diety białkowej powinny całkowicie zapomnieć o jedzeniu jogurtów owocowych i zastąpić je niskotłuszczowymi, bezcukrowymi jogurtami naturalnymi.

Kończąc warto jeszcze podkreślić jedną, dosyć istotną kwestię. Rozpoczynając przygodę z dietą białkową nie możemy naszych nowych nawyków żywieniowych w całości oprzeć na pysznych jogurtach naturalnych. Nie mogą one być jedynym, spożywanym przez nas elementem. Dodatkowo Dukan podkreśla, że nie powinny dominować nad innymi, wskazanymi przez dietetyka, produktami. Jak sugeruje, dieta białkowa powinna się opierać głównie na chudym mięsie, owocach morza i rybach. Zarówno serki homogenizowane, jak i jogurty mają w tym wypadku dopełniać dzieła, sprawiając, że dieta białkowa nie stanie się nudna i monotonna!
--
Artykuł pochodzi z serwisu Publikuj.org, kliknij tutaj aby go zobaczyć.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz