czwartek, 29 września 2011

Problemy ze snem zmorą dla ludzi

Autorem artykułu jest Daniel Ostrzyżek

Problemy ze snem doskwierają ludziom na całym świecie. Szczególnie w krajach najbardziej zurbanizowanych. Zobacz jaki może mieć to wpływ na Nasze zdrowie i samopoczucie.

Ponad 20% z nas cierpi na bezsenność. Prawie każda osoba wracająca do domu po ciężkim dniu w pracy jedyne o czym marzy to sen. Są bardzo zmęczeni, ale nie potrafią zasnąć. Jest to niepokojące zjawisko, ponieważ organizm nie wypoczywa i się nie regeneruje, co przekada się na następny dzień, w którym chodzimy jak zombi.
Bezsennością możemy nazwać dopiero, gdy mamy problemy ze snem w ciągu minimum trzech nocy w tygodniu na przestrzeni ponad miesiąca. Wtedy należy się mocno zastanowić czy nie wybrać się do lekarza, bądź znaleźć samemu informacjie na ten temat i metod "domowych" na zwalczenie tego zaburzenia. Tutaj nie ma żartów, bo jak wiemy, jak sobie pościelisz tak się wyśpisz, dlatego nie lekceważ tego.
Ważną rzeczą jest świadomość swojej dolegliwości. Jeśli jest ona na zaawansowanym etapie, należy leczyć ją terapeutycznie na indywidualnych spotkaniach. To już nie są zwykłe kłopoty ze snem, lecz przewlekłe i utrwalone zaburzenia. Nie najlepszym rozwiązaniem jest zażywanie regularne tabletek, ponieważ działają toksycznie na nerki, wątrobę, układ krwiotwórcz czy błony śluzowe przewodu pokarmowego.

Jeśli więc nękają Cię podobne zaburzenia to nie jest to nic dziwnego, bo jak sam lub sama widzisz, coraz więcej osób musi się z tym zmagać. Często pomaga jakiś wyjazd w zacziszne miejsce zdala od zatłoczonego miasta, gdzie możemy w spokoju wypoczywać na łonie natury. Innym osobom pomaga sport, a jeszcze innym muzyka. Trzeba próbować różnych rzeczy, a jeśli to nie daje skutku to sięgnąć po specjalistyczne poradniki.
---
Jeśli masz problemy ze snem odwiedź: http://super-sen.etotak.pl


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

6 komentarzy:

  1. Siedem wskazówek na lepszy sen
    1. Ogranicz ilość wypijanej w ciągu dnia czarnej herbaty, kawy lub napojów zawierających kofeinę. Unikaj spożywania ciężkich posiłków na kilka godzin przed snem.
    2. Ogranicz picie alkoholu. Choć wywołuje senność, może powodować wczesne wybudzanie się. Również nikotyna nie sprzyja uzyskaniu zdrowego snu – zmniejsz ilość wypalanych papierosów.
    3. Postaraj się trzymać planu dnia: idź spać każdego dnia o tej samej porze, weź ciepły, relaksujący prysznic lub kąpiel. Jeśli lubisz zasypiać przy muzyce, wybierz taką, która cię uspokaja i sprzyja zasypianiu.
    4. Pamiętaj, że lepiej zasypia się w pomieszczeniu, w którym panuje ład i porządek. Warto też dobrze przewietrzyć sypialnię przed snem.
    5. Jeśli różne sposoby zawiodą, miej w pobliżu notatnik i zapisuj myśli, które mogą cię niepokoić lub rozpraszać.
    6. Nie warto się zastanawiać ile będziesz spała – to tylko pogarsza sytuację.
    7. Wypróbuj ćwiczenia relaksacyjne.
    zapożyczone z www.drbach.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. 8. A jak już nic nie działa to posil się suplementem diety :) Na mnie bardzo często te wszystkie "naturalne" sposoby nie działają. Po kilku dniach zmarnowanych na pracę do wieczora, a czasem i w nocy, gdy kawę popijam rebullem, to wybacz, ale ograniczanie alkoholu nie pomaga ;) Co innego Forsen.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pisałam na swoim blogu ostatnio o Forsenie. Nie zrobił na mnie ogromnego wrażenia, choć tani jest. Jednak ja wolę wydać więcej, a mieć pewność, że zadziała na 100% i zasnę na pewno.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak radzić sobie z bezsennością?
    W walce z bezsennością stosowane są różne metody leczenia. Im wcześniej zostaną tu podjęte odpowiednie kroki – tym lepiej dla pacjenta. Głównym celem leczenia może być usuniecie przyczyny bezsenności (a zazwyczaj jest to stres lub nieprawidłowy tryb życia) oraz wzmocnienie tych procesów, które są odpowiedzialne za sen człowieka. Ważny jest tu m.in. odpowiedni rytm okołodobowy oraz zwiększanie aktywności fizycznej. Za pomocą odpowiednich terapii można nauczyć się regulować zarówno długość, jak i głębokość snu, co pozwala rozwiązać wiele problemów związanych z bezsennością
    Polecam http://leczeniebezsennosci.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Informacje o bezsenności: http://objawy-chorob.com/bezsennosc.html

    OdpowiedzUsuń
  6. nie długo odbędzie sie specjalna konferencja na temat leczenia bezsennosci jest darmowa i internetowa
    zapisać się można Tu http://leczeniebezsennosci.pl

    OdpowiedzUsuń