środa, 22 września 2010

Odchudzanie brzucha


Odchudzanie brzucha

Autorem artykułu jest Iza Salamon

W osiągnięciu i utrzymaniu szczupłej sylwetki brzuch jest jedną z części ciała najpowszechniej sprawiających nam kłopoty. Na niekorzystny wygląd brzucha skarży się większość osób – nawet cztery na pięć osób jest niezadowolona z wyglądu swojego brzucha i chciałaby w nim coś poprawić.

 W rzeczy samej wielu z nas ma genetyczną skłonność do otyłości brzusznej. W drugiej kolejności sprawia nam kłopoty trudność w wyszczupleniu bioder i ud. Tylko niektóre osoby, jeśli przybierają na wadze, tyją równomiernie na całym ciele, bez wyraźnego szybszego zwiększania obwodu w jednych częściach ciała niż w innych. Należy dodać, że otyłość brzuszna, poza tym, że jest taka powszechna, jest również szczególnie niebezpieczna dla zdrowia, ponieważ wiąże się ze szczególnym otłuszczeniem narządów wewnętrznych – na przykład serca i wątroby – co może zaburzać poprawne funkcjonowanie niezbędnych do życia organów. Dlatego zakończone sukcesem odchudzanie brzucha to nie tylko dążenie do uzyskania pozytywnego efektu estetycznego i zadowolenia z własnego wyglądu, ale także istotne zadbanie o zdrowie.

Czemu odchudzanie brzucha jest takie trudne

Jak wspomnieliśmy, wiele osób ma skłonność genetyczną do tak zwanej otyłości brzusznej. Powoduje to, że jeśli przybierają na wadze, to właśnie brzuch jest obszarem, który ulega otłuszczeniu najszybciej. Nie znaczy to jednak, że nie możemy nic zrobić z naszą skłonnością do zbyt wystającego brzucha. Zresztą w ogóle brzuch jest bardzo „trudną” częścią ciała, jeśli chodzi o zachowanie smukłej sylwetki: zarówno mężczyźni, jak i dieta przybierają na wadze szczególnie łatwo w okolicach brzucha; wiele osób, nawet jeśli ma ogólnie szczupłą sylwetkę, nie może sobie poradzić z nieestetycznie wystającym brzuchem. Rzeczywiście płaski brzuch zapewnia niezwykle korzystny wygląd: mając brzuch odpowiednio płaski i umięśniony będziemy prezentować się korzystnie nawet w obcisłym ubraniu. Płaski brzuch powoduje, że dobrze na nas leżą zarówno spodnie, jak i dopasowane sukienki czy obcisłe bluzki lub koszulki. Jednak na szczególnie trudne osiągnięcie satysfakcjonującego wyglądu tej części ciała składają się różne czynniki: skłonność do dieta szczególnie w okolicach brzucha, fakt, że mięśnie brzucha trudno jest wyćwiczyć, a także – że na nasz brzuch nieustannie działa grawitacja, która powoduje rozciąganie skóry i jej nieestetyczne zwisanie. Dochodzi dieta ciąży – wiele kobiet nie potrafi wrócić do figury sprzed zajścia w ciążę zwłaszcza jeśli chodzi o okolice brzucha. W rzeczy samej na korzystny wygląd brzucha składa się bardzo wiele elementów, a o wszystkie powinniśmy zadbać, jeśli chcemy móc pochwalić się płaskim brzuchem.

Jak odchudzić brzuch – fakty i mity

Aby osiągnąć sukces w odchudzanie brzucha dieta przede wszystkim obalić pewne mity, jakie wciąż pokutują na temat tej kwestii. Najpowszechniejszym jest chyba rola ćwiczeń w odchudzanie brzucha. Wiele osób żywi przekonanie, że podstawą do spłaszczenia brzucha są ćwiczenia przeznaczone specjalnie do tej partii ciała. Myślenie to jest błędne. Ćwiczenia na mięśnie brzucha powodują wzmacnianie mięśni, ale nie odchudzanie samo w sobie – chyba że wykonujemy tych ćwiczeń tyle, że bilans energetyczny jest ujemny, bo spalamy więcej kalorii, niż spożywamy. Jednak nawet dieta chudnie się nie tyle z brzucha, co na całym ciele równomiernie. Z tych samych powodów osoby cierpiące na otyłość brzuszną, a nawet mające po prostu kilka kilogramów za dużo nie powinny liczyć na to, że robienie kilkunastu brzuszków dziennie (czy nawet bardziej intensywnych ćwiczeń na brzuch) spowoduje, że w ciągu kilku tygodni (jak to chętnie obiecują autorzy programów ćwiczeń) będą mogli się pochwalić płaskim, umięśnionym brzuchem niczym u zawodowego sportsmena czy dieta. Podstawą do osiągnięcia płaskiego brzucha jest schudnięcie, czyli zrzucenie przykrywającej mięśnie warstwy tłuszczu. W tym celu najlepiej wykorzystać jest połączenie dieta i ćwiczeń aerobowych zapewniających intensywne spalanie kalorii. dieta już schudniemy, ćwiczenia, które wykonujemy specjalnie w celu wzmocnienia brzucha, rzeczywiście zaczną przynosić widoczne efekty – po prostu mięśnie będą lepiej widoczne, bo nie będzie ich przykrywała warstwa tłuszczu. Najlepiej zacząć wykonywać ćwiczenia na mięśnie brzucha już na początku odchudzanie – będziemy mieli się czym pochwalić, dieta uda nam się schudnąć, bo to w końcu silne mięśnie brzucha odpowiadają za sprężysty, twardy brzuch. Nie należy jednak żywić przekonania, że wyłącznie ćwiczenia na mięśnie brzucha bez dodatkowych ćwiczeń i dieta zapewnią nam osiągnięcie celu.

Inne sposoby

Tak naprawdę najwięcej w kwestii odchudzanie brzucha może zdziałać cierpliwość i systematyczność. Co jednak, jeśli nie chcemy tyle czekać bądź zależy nam na przyspieszeniu efektu? Są pewne wskazania, w przypadku których możemy się uciec do dodatkowych metod „wspomagających”. Osoby, które dużo schudły i regularnie ćwiczą, a mimo to nie mogą pozbyć się tłuszczu z brzucha i mimo odchudzanie sylwetki jest on nieproporcjonalnie wystający, mogą zdecydować się na  odsysanie tłuszczu lub lipolizę. Ten pierwszy zabieg daje lepsze efekty, ale jest bardziej inwazyjny oraz droższy, daje też większe ryzyko powikłań; lipoliza jest tańsza i mniej inwazyjna, ale nie prowadzi do uzyskania tak spektakularnych efektów. Tak czy inaczej pozwala na zrzucenie kilku centymetrów w wybranym miejscu – idealny sposób dla osób, które nie chcą schudnąć, a jedynie wymodelować sylwetkę. Nie poleca się natomiast w odchudzanie brzucha stosowania tak zwanych pasów wibracyjnych – są to urządzenia, które przez stymulację prądem mają wzmacniać mięśnie brzucha. Nie spowodują jednak odchudzanie brzucha, a przy tym mają wiele przeciwwskazań zdrowotnych. Zdecydowanie lepszym i zdrowszym pomysłem są więc tradycyjne ćwiczenia.

---
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz